dimecres, 2 de gener del 2008

Sometimes Scotland seems País Valencià


Hola a tots i totes, seguint amb el procés d’agermanament Escòcia-PV, ara vaig a presentar-vos Escòcia.
Anem al 2007, l’any en què tot començà o acabà, depén, per la nostra banda res que no sàpigues, i a Escòcia s’aprovà l’Acta d’Unió entre anglesos i escocesos, amb la qual els anglesos podien comerciar amb els seus productes de manera gratuïta.
Anant un poc abans, ja sabeu que a Escòcia van regnar diverses dinasties, una de les menys nombroses i més famoses, són els Bruce.
Tornem a l’actualitat, realment, Escòcia és un país i nosaltres tan sols un projecte.
Potser, esteu pensant que no hi ha res més a dir, després de les últimes línies però son más los lazos que nos unen que los que nos separan: Escòcia no és un país exactament, si em permeteu el símil, la Gran Bretanya té una mena de repartiment federal amb reina, difícil d’entendre potser. A Escòcia hi ha parlament i president, però el que s’aprova a Londres va a missa, Blair, per exemple, és escocés.
Just enfront del parlament, hi ha una tenda d’articles monàrquics, on es pot trobar qualsevol cosa de la casa reial, això equivaldria a... una tenda d’articles feixista, ací.
També tenen llengua, el gaèlic o escocés, vaig poder llegir dos paraules, i semblaven mossàrab.
De coses típiques, allà tenen el kilt (o falda escocesa) compost per falda, camisa blanca, xaleco, calcetins alts, sabates i una bossa de mà damunt de la falda per a fer pes i evitar esglais.
El vestit de dona és igual, però la falda un poc més curta. Contra el que molts penseu, tan sols se’l posen el Dia d’Escòcia, per gener, i alguns també per a casar-se.
I gastronomia, tenen els huggis, que no vaig a dir-vos de què està fet, però si aneu, proveu-ho!
Amb esta publicació, intente que ens llevem d’allò d’Anglaterra quan parlem de tots, són països totalment distints!!
També tenen nacionalistes, però molt moderats, les seues pintades les fan amb guix, i ho fan en anglés, me’n vaig trobar algunes d’elles, com la de End rules London i Scottish isn’t british.
I la que més em va agradar, és una adhesiu que em servirà per a acomiadar-me:
Keep Edinburgh tidy, throw your rubbish
when you visit England

3 comentaris:

Eco Taronja ha dit...

Hola, m'ha agradat molt que comentes com va per la terra dels scot, m'ha dut molts bons records, per cert, t'estàs a les highlands o vora a Anglaterra?

Anònim ha dit...

Me vaig interessar prou per l'actualitat d'Escòcia quan l'any passat tingueren les seues eleccions i les guanyà l'SNP... I per cert, potser escriguen amb guix però el seu president és independentista... :P

Bo, molt interessants estos escrits sobre Escòcia, a vore si algun dia vaig per eixes terres.

Salut

Anna ha dit...

Hola a ambdós, reconec que fins que vaig estar a Escòcia en sabia ben poc d'aquell país. És un país fantàstic, a Edimburg s'ha d'anar per l'agost,que és el Fringe,Edimburg és una ciutat prou antiga, i alhora moderna, amb botigues de primeres marques (sóc una xica..xD) i exposicions fantàstiques, és fantàstic estar al Scott Monument escoltant les gaites i veien la gent passetjar, i Glasgow...una ciutat cosmopolita 100%. Les highlands? Fantàstiques,amb els seus castellets, es nota que has estat.
Pensava que no anava a interessar a ningú esta publicació, però veig que ha agradat, contacteu amb mi per a més informació,si voleu.
Gràcies pel vostre comentari.
HäNnAh!